درباره ما

خانه یرما

ما سالها پیش با ساختن آغاز کردیم. با تمرین ها ی زیاد. ما با کارگردانی تئاتر، عشق به ساختن، به درام، به قصه، به دیالوگ، به بازیگر و تماشاگر و صحنه را آغاز کردیم. از دوران دانشجویی، حتی خیلی قبل تر از آن. هر کدام جدا می دانستیم چرا اینجا هستیم و چرا تئاتر را انتخاب کرده ایم. از سال ها قبل تر که مجله فیلم و هفته نامه های هنری را با پول تو جیبیمان مى خريديم. وقتی دبیرستان می رفتیم، می دانستیم راه طولانی است و پر پیچ و خم با دست اندازهای زیاد، اما عشق این چیزها را نمیفهمد. سخت بود، اما اتفاق افتاد.

درخشیدن کار آژدهاک نوشته بهرام بیضایی و کارگردانی ندا هنگامی  در جشنواره بين المللى تئاتر فجر سال 1380 یک آغاز بود و بعدتر هم درخشیدن نمایش یرما نوشته فدریکو گارسیا لورکا و کارگردانی رضا گوران در جشنواره بين المللى تئاتر فجر سال 1387 و اجراهای عموم، آغاز شکل گیری یک گروه به سرپرستی رضا گوران شد که به دلیل موفقیت اجرای یرما نام یرما برای این گروه تئاتر جوان و خلاق انتخاب شد. بعدتر پس از آشنایی رضا گوران و ندا هنگامی، این دو گروه تئاتری تصمیم گرفتند در هم ادغام شده و با نام مشترک گروه تئاتر یرما به فعالیت های خود ادامه دهند.

این گروه از هیچ سبک، شیوه و سلیقه ى خاصی پیروی نمی کند و برای هر اثر جدیدش دنبال تجربه ای نو می گردد. ما دغدغه آموزش اصولی بازیگری و کارگردانی را نیز داشتیم . هر دو دانش آموخته هنر بودیم و هر دو با نواقص بخش آموزشی این رشته ها دست و پنجه نرم کرده بودیم.

در نهایت تصمیم گرفتیم که با همه دشواری های پیش رو به استانداردهای خودمان وفادار بمانیم و در سال 1397 و  با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت آموزشگاه بازیگری یرما را با مدیر مسئولی ندا هنگامی آغاز کنیم. خانه یرما با پروژه های بین المللی و با بهره گیری از اساتید توانا در رشته های پایه بازیگری و کارگردانی کار خود را آغاز کرده است.

این خانه جوان است و در حال جوانه زدن، اما هدفمند و پر قدرت و پر از انگیزه. با حضور پر شور و پر از انگیزه شما، ما هم با انگیزه تر ادامه می دهیم.در این راه کنار هم هستیم و دستان یک دیگر را تا محقق شدن رویاهایمان رها نمی کنیم.

ندا هنگامی

ندا هنگامی مدیر مجموعه خانه یرما متولد 1356 در آبادان است. او لیسانس ادبیات نمایشی خود را در دانشگاه آزاد اراک و فوق لیسانس کارگردانی نمایش را در دانشگاه هنر دانشکده سینما و تئاتر دریافت کرده است. ندا هنگامی کارگردان تئاتر، کارگردان نمایش‌های رادیوی و نمایش‌های رادیوی کودک و نوجوان و سردبیر نمایش‌های رادیو تهران است.

رضا گوران

رضا گوران

رضا گوران متولد ١٣٥٨
سرپرست و موسس گروه تئاتر يرما
نويسنده، كارگردان تئاتر و سينما، مدرس بازيگرى و كارگردانى و طراح صحنه است…

پرتال خانه یرما سایت‌های مجموعه خانه یرما

جشنوراه روزنه خانه یرما

وبسایت جشنوراه فیلم روزنه،  سالانه با برگزاری مسابقات فیلم‌های کوتاه فرصتی را برای درخشیدن استعدادهای ایرانی فراهم می کند.

فیلم‌تئاتر خانه یرما

وبسایت فیلم-تئاتر خانه یرما، با امکان خرید اشتراک، فیلم-ئتاترهای سال‌های پییش را در دسترس علاقمندان قرار قرار داده است.

آموزشگاه یرما

امکان خرید دوره‌های آموزشی در حوزه تئاتر و بازیگری برای جوانان و همه علاقمندان فراهم شده است این سایت در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

خانه یرما یادگاری از خانه یرما

تجربه دیگرگونه در خانه یرما

منتظر حضور گرم شما در یرما هستیم

خانه یرما فرصتی برای شماست تا در مکانی زیبا و امن بیرون از هیاهوی زمان و مکان حس ناب بودن را تجربه کنید.

خانه یرما کجاست؟ آدرس دسترسی به خانه یرما